بازار آهن بر مدار کاهش قیمت
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، هفته گذشته بازار جهش قیمتی که برگرفته از فعالیت های سیاسی شکل گرفته علیه کشور و تروریسم خواندن سپاه پاسداران بود را پشت سرگذاشت. اتفاقی که به سرعت تمامی بازار های داخلی را تحت تاثیر خود قرار داد به طوری که قیمت اعلامی میلگرد آجدار از ۴۷۰۰ تومان در هر کیلو به نرخ بیش از ۵۰۰۰ تومان رسید و سبب شد تا فعالان بازار آهن به اقداماتی چون بستن فروش خود و یا فروش با تایید لحظه ای قیمت ها روی بیاورند که این رفتار بازار با واکنشی مناسب از جانب بازار تقاضا نیز مواجه گشت و صف تقاضای محصولات فولادی در این برهه ی حساس به کمترین مقدار خود رسید و گاها بدون هیچ تقاضایی باقی ماند.

جوروانی ایجاد شده نتوانست مدت زیادی سودجویان بازار را سوار بر این موج نگه دارد بلکه بعد از گذشت چند روز در اواخر هفته گذشته با کاهش التهابات بازار و طی شدن سیر نزولی در بازارهایی چون ارز و طلا، بازار آهن نیز متاثر از این اتفاقات در سکوت معنا داری فرو رفت. سکوتی که با شروع هفته جاری نتیجه ای جز کاهش قیمت ها را در بر نداشته است و مقاومت تولیدکنندگان را نیز در هم شکت و توانست قیمت ها را به سوی روند کاهشی هدایت کند.

روز شنبه اغلب کارخانه ها با کاهش ۵۰تا ۱۰۰ تومانی در هر کیلو از محصولات خود  شروع به کاهش قیمتها کردند و طی روز جاری نیز بر شدت کاهش  قیمت ها  افزوده شده است؛ از این رو کارخانه راد همدان با کیلویی ۱۰۰ تومان کاهش و کارخانه آذر فولاد امین با کیلویی ۷۰ تومان کاهش آغاز به کار کردند.

ناگفته نماند که ساعات پایانی روز گذشته در بازار، قیمت میلگرد حدود  ۴۸۵۰ الی ۵۰۰۰ تومان رصد شد که البته تحرکات و تخفیف های زیر پوستی نیز به صورت نیمه محسوس در بازار احساس می شد.. کاملا مشخص است که قدرت اصلی و تعیین کننده قیمت در بازار، سمت تقاضا می باشد که با عدم خرید هیجانی از سوی آن ها می توان به از بین رفتن حباب های قیمتی امیدوار بود.

با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن و  عدم  امکان ثبت اخبار لحظه ای در سایت، بر آن شدیم تا اخبار لحظه ای و اتفاقات بازار آهن را در کانال تلگرامی "آهن خبر" به اطلاع شما همراهان گرامی برسانیم. از این رو  می توانید با بهره گیری از اخبار کوتاه و لحظه ای ارائه شده در کانال تلگرامی آهن خبر، تصمیمات مناسب تری نسبت به انجام خرید خود اتخاذ نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

به منظور اطلاع از اخبار لحظه ای بازار آهن، فولاد و مسکن در کانال تلگرام آهن خبر عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: